“Astaghfirullahalazim~”

Terkeluar kalimah istighfar dari mulut Abang Faizi. Saya sendiri pun pada mulanya terkejut kerana ada yang menjawab WANITA sebagai matlamat utama mereka untuk bekerja. Akan tetapi, apabila difikirkan kembali sebenarnya mereka yang menjawab WANITA ini mungkin sekali bermaksud mereka bekerja kerana mahu mengumpulkan duit bagi menyunting ‘bunga di taman’.

***

” Adakah anda merasa bahagia?”

Itulah yang seringkali Pak Rasyid tanyakan. Kebahagian itu mampu menyebabkan kita senyum sendiri, tapi ini bukan bermakna kita gila. Orang yang mabuk cinta halal menemui kebahagian. Budak-budak kecil diberi hadiah merasa bahagia. Kebahagian itu akan menjadi seindah-indahnya apabila kita dapat mencintai Allah dengan sepenuhhhh hati.

***

Allah merahsiakan 3 perkara dari kita iaitu : JODOH,REZEKI dan MAUT. Alhamdulillah, pada malam Jumaat yang mulia Allah berikan saya rezeki-Nya. Saya terasa bahagia sekali. Tidak disangka-sangka akhirnya saya bertemu jodoh dengan SEMINAR ESQ! Terima kasih kepada hamba Allah yang berhati mulia itu.

Kegembiraan yang saya rasai sepanjang saya menghadiri seminar tersebut tidak mampu untuk saya nukilkan di sini. Apa yang mampu saya katakan saya bahagia sekali. I met lots of wonderful people such as Pak Rasyid the trainer, Abang Faizi the first Malaysian ESQ trainer, Aunty Lili the humble woman, Faihah the youngest, Aunty Siti Hajar the cute engineer, Aleef an eight years old kid and there were lots of them that I cannot write their names here.Yesterday, I had officially became part of ESQ family!

Terima kasih ya Allah untuk segala-galanya~

